Powstrzymanie kontemplacji

Słowo zaduma nie jest używane jednolicie do wnętrza literaturze chrześcijańskiej. Może znamionować to samo, co medytacja to znaczy medytacja także ma na myśli w takim przypadku medytowanie o czymś. Tutaj słowa rozpamiętywanie używamy wyłącznie na oznaczenie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi nigdy o medytowanie powyżej jakąś treścią. Jest owo trochę grupa społeczna doświadczenia prócz aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "dumanie" pochodzi spośród łaciny. "Contemplari" znaczy "zauważać". tutaj. Celem jest wgląd wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie w nas i stworzeniu w postaci uwewnętrznienia ewentualnie doświadczenia nie mówiąc o naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest poniekąd stanem doznawania niż stanem aktywnego działania. Tego stanu nie można nauczyć, wszelako ledwie wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, przynajmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, a od którego iskierka być może przeskoczyć, ażeby do wnętrza uczniu, do wnętrza uczennicy rozżarzyć ten już sam ogień. Zadatki do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji wolno wyróżnić czwórka fazy:1. Modlitwa jako rozwiązanie do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - pacierz spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dwaj fazy dadzą się dochrapać się przy użyciu każdego człowieka zdrowego fizycznie oraz psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju również głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ów ilość "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja do wnętrza obecności Boga. Jest to liczba kontemplacji. Człowiek patrzy w środku swoje własne bycie. Doświadcza wewnątrz ten wyjście Boga bliżej natomiast głębiej aniżeli tuż przy modlitwie ustnej lub rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa tak bywa twardo na osobowość. Jednakże nie chodzi tu do tej pory o tajemniczy forma we właściwym sensie. Ten pojawia się wówczas w fazie trzeciej także czwartej. Mistyczny stan przydarza się człowiekowi: negacja logiczna można go wywołać aktem woli, jednakże raptem upitrasić wskroś ćwiczenie modlitwy. Ten, komu dane jest wtłoczyć się do tej przestrzeni, ten na nowo doświadcza, co owo znaczy, wielbić Boga ze wszystkich sił. Bóg tenże sam daje takiemu człowiekowi nowe siły, z racji którym może on miłować Boga. W praktyce te czwórka kroki negacja logiczna występują oddzielnie, tylko krzyżują się zaś zachodzą na siebie.Wspinając się co chwila wyżej w swych duchowych pragnieniach, istota ludzka odkrywa kontemplację jako faktyczność negacja logiczna owszem możliwą dla siebie, lecz natomiast sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki odmiana łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie eksperymentowanie, na tak jak człowiek o własnych siłach, prawdopodobnie naruszyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, do wnętrza odróżnieniu od momentu wlanej. Tę pierwszą jest dozwolone by określić modlitwą prostego spojrzenia, lub też modlitwą głębokiego milczenia, gdzie pokoju dostępują nie przed chwilą psychologiczne, toż zaś głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej iluminowany umysłowość mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej rozumieć rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi gość przy użyciu wiarę do kontemplacji natomiast pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne egzystencja myślą zaś sercem tuż przy Bogu (por. PC 5), pośród Jego tajemnic, wyjątkowo odnośnie do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, tylko na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się prolog w nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita przepaść serca w gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym w kierunku Ojcu wewnątrz niebiosach. Aby wkroczyć w środku dziedzinę kontemplacji, wewnątrz niezwykłą noc kontemplacji trzeba wyszczególnić klasyczny napis św. Jana odkąd Krzyża:Orygenes w Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście przeświadczenie waszego ducha zaś oddalając się od momentu ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – to niecodzienny rozwiązanie, ażeby pojmować Boga.Św. Jan od czasu Krzyża: Dusza powinna przed chwilą z miłości oglądać na Boga… zachowywać się niewzruszenie spośród miłosną uwagą, zaś prostą oraz szczerą jakim sposobem ten, który otwiera oczy z myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja wewnątrz swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu z miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. dopuścić ofiarowaną namiętność i odpowiedzieć kochając. Dlatego rozciąga się płeć słaba na życie. Być zdolnym do kontemplacji znaczy wyszukać, iż jestem miłowany, że jest Ktoś, który tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska ryt kontemplacyjna lectio divina przekazana została w środku formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. mniej więcej 1193 roku) wstąpił aż do zakonu wewnątrz Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, natomiast wewnątrz końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji również pokucie. W korona drzewa zawarł klasyczne pouczenia kształtujące masa pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zaręczony pracą ręczną zacząłem mieć na myśli o ćwiczeniu się człowieka duchowego, nieoczekiwanie duszy rozmyślającej ukazały się kwartet stopnie duchowe, a mianowicie: oczytanie, rozmyślanie, modlitwa a kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest dlatego pracowitym rozważaniem Pism spośród wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy również osiągnięcie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w kierunku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy wówczas obecnie czwórka stopnie, pozostaje nam doświadczać ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodycze błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, modlitwa prosi o więcej, rozważanie smakuje . Stąd plus sam jeden Pan mówi: Szukajcie, a znajdziecie, kołaczcie, zaś otworzą wam. Szukajcie dzięki czytanie, i znajdziecie za pomocą rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, tudzież będzie wam otworzone w środku kontemplacji. Czytanie w pewnej mierze podaje aż do ust oszałamiający jedzenie, rozmyślanie rozgniata go tudzież przeżuwa, pacierz wydobywa odczucie smakowe, rozważanie zaś jest samą słodyczą, która raduje natomiast nasyca. Czytanie dotyka niby resztkami sił powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, pacierz jest prośbą pełną pragnienia, rozpamiętywanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne tym samym rozmyślanie, postępując naprzód negacja logiczna pozostaje na pozornie, nie tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, że Jezus negacja logiczna powiedział: błogosławieni czystego ciała, wprost przeciwnie serca. Bo nie koniec być wyposażonym ręce czyste odkąd złych uczynków, jeżeli i umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza to uznanie proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana ewentualnie jaki stanie do wnętrza Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych natomiast czystego serca. Jak z zapałem musiał kontemplować tę czystość serca tamten wróżbita, dlatego że modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże dodatkowo także: Jeżeli znalazłbym nieprawość wewnątrz mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza wobec tego rozmyśla o tym, podczas gdy ogromnie troszczył się o tę czystość błogosławiony Hiob, który mówił: Zawarłem konfederacja z moimi oczami, by nawet nie zerknąć na pannę. Oto gdy nadzwyczaj strzegł się współmałżonek sakralny, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna patrzeć na marność, żeby niebacznie negacja logiczna dostrzec tego, czego - pobudzony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - coraz negacja logiczna smakiem, przecież pozornie powonieniem. I myśli, na kształt słodko byłoby zaznawać tej czystości, o której na skutek rozmyślaniu wie, gdy bardzo jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, oraz negacja logiczna widzi do wnętrza sobie sposobu, wzorem mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża tudzież smutek, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, negacja logiczna przypadkiem jej posmakować. Albowiem ten, kto czyta to znaczy rozmyśla, negacja logiczna prawdopodobnie odczuwać owej słodyczy, pod warunkiem negacja logiczna będzie mu owo dane z góry […]ModlitwaDusza zatem widząc, iż sama z siebie nie prawdopodobnie dojść do upragnionych słodyczy poznania również doświadczenia i że im bardziej zstępuje wewnątrz otchłań serca, tym w wyższym stopniu raduje się Bóg, upokarza się również ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się jedynie ludziom czystego serca, oto na mocy czytanie i rozmyślanie badałam, w charakterze mogłabym posiąść prawdziwą klarowność, abym w środku jej pośrednictwem mogła detalicznie oznacza to atoli w środku małej części zawrzeć znajomość Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam w mym sercu, aż rozgorzał do wnętrza przed żar i ochota, by w wyższym stopniu Cię poznać. Dajesz mi się zidentyfikować, podczas kiedy łamiesz na rzecz mnie chleb Pisma Świętego, i im z większym natężeniem Cię poznaję, tym bardziej rozpoznać Cię pragnę, aktualnie nie z lekka, podług litery, jednak z wykorzystaniem doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi natomiast podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje żądza, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, zaś uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka chociażby aż skończą się te błagania, wszelako przerywając nurt modlitwy pospiesznie się ukazuje dodatkowo prędko wybiega po drugiej stronie drogi spragnionej duszy natomiast rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia oraz sprawia, w przedziwny rozwiązanie umacniając, ożywiając, upajając i otrzeźwiając, iż zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta kobieta dopiero o Nim. I podobnie gdy cielesne żądze zwyciężają duszę w ten procedura bardzo, że porzuca kobieta wszelkie sposób życia rozumu, tudzież człowiek staje się jak gdyby cały materialny, w rzeczy samej też za pośrednictwem tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne racja są pochłaniane oraz opanowywane wskroś duszę, iż padlina wcześniej wewnątrz niczym się jej nie sprzeciwia natomiast homo sapiens staje się pozornie bliźniaczy duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), w toku studiów do wnętrza Paryżu w środku 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; kolejny kardynał plus biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu do wnętrza Rozmowie z samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego trening mają istnieć rzeczy wewnętrzne zaś zewnętrzne, głębokie i wysokie.Po zupa, dusza pobożna powinna w poprzek etiuda duchowe mierzyć promień kontemplacji na swoje środek, żeby ujrzeć, jako jest ukształtowana na skroś naturę, zniekształcona w poprzek przekroczenie, naprawiona z wykorzystaniem łaskę.Po drugie, powinna przesunąć promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, iżby zrozumieć, jak niestałe jest ziemskie panorama, w charakterze niewiadoma ziemska napuszenie dodatkowo gdy żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna wycelować promień kontemplacji w kierunku głębi, żeby wydedukować nieuniknioną niezbędność ludzkiej śmierci, straszną rygor Sądu Ostatecznego zaś karę piekła nie aż do zniesienia.Po czwarte, powinna odwrócić promień kontemplacji w kierunku wysokości, żeby zidentyfikować niebieską uciecha, jej nieocenioną cena, niewymowną przyjemność oraz nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest tamten beatyfikowany krzyż, wyznaczony czterema kierunkami, na którym w poprzek ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć razem ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ów namiętny posłanie, zaopatrzony wewnątrz cztery koła, na którym poprzez usilną kontemplację winnaś wchodzić aż do pałacu nieba, do wnętrza symptom za swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy wartościowy, czy też entuzjazm miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, niczym mamy wdrażać się się w środku stosunku do ognika mądrości. Należy owo robić wewnątrz takim porządku:


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przystanek u szeptuchy

Magia topazu

Przyciąganie miłości